خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/02/08 - 14:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سلیمی با اشاره به درخواست اخیر قانونگذاران انگلیس:

بریتانیا سست‌تر از آن است که با رفتارهای یکجانبه، منافع ملی ایران را تحت تاثیر قرار دهد

عضو هیات رئیسه مجلس اعتقاد دارد قانونگذاران انگلیسی باید بدانند امروزه کشورشان سست تر از آن است که بخواهد با رفتارهای یکجانبه گرایی منافع ملی ایران را تحت تاثیر قرار دهند.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به درخواست شماری از قانونگذاران انگلیس برای اعمال تحریم‌هایی علیه ایران به بهانه بازداشت نازنین زاغری، گفت: انگلیسی ها هیچگاه سابقه خوبی در اذهان عمومی مردم کشورمان نداشته اند.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع انگلیسی ها همواره نماد شرارت، موذی گری و سمتگری در افکار عمومی شناخته شدند.



وی با اشاره به اینکه سیاستمداران انگلیسی در ایران به عنوان روباه پیر و فریبکار معروف هستند، ادامه داد: متاسفانه مسئولان این کشورها همواره تلاش کردند سلطه گذشته خودشان را در منطقه خصوصا ایران اعمل کنند و این مهم در حالیست که باید بدانند زمان یکه تازی آنها به پایان رسیده است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن توصیه به سیاستمداران این کشور در راستای دوری از اتخاذ سیاست های ظالمانه، افزود: قانونگذاران انگلیسی باید بدانند امروزه کشورشان سست تر از آن است که بخواهد با رفتارهای یکجانبه گرایی منافع ملی ایران را تحت تاثیر قرار دهند.



عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انگلیس در عرصه بین المللی نیز به عنوان عنصر نامطلوب شناخته می شود، خاطرنشان کرد: کارنامه و سابقه تاریخی و همچنین رفتارهای سال اخیر این کشور نشان می دهد آنها همواره با رویکرد مداخله گرایانه و زیاده خواهانه با کشورمان برخورد کرده و حتی دخالت های آشکار داشته اند../



پایان پیام

  • کد خبر : 318285
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار